24 augustus 2021 Meer nieuws

Van Grauw naar Groen krijgt 8

Consumenten geven de buitenplantencampagne Van Grauw naar Groen het rapportcijfer 8. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van Bloemenbureau Holland.

De campagne is gericht op de ‘Aesthetic Explorer’. Dit zijn: ‘Creatieve cultuurliefhebbers die waarde hechten aan het ontdekken van nieuwe dingen en hun huis graag inrichten met design, bloemen en planten.’ Van deze specifieke doelgroep voelde 63% zich aangemoedigd om meer buitenplanten te kopen. Twee op de vijf consumenten verwacht het komende jaar meer buitenplanten te zullen gaan kopen, voor zichzelf of voor anderen.

Van Grauw naar Groen

Begin april lanceerde Bloemenbureau Holland de buitenplantencampagne Van Grauw naar Groen. Dat gebeurde in Nederland en Duitsland. De campagne richtte zich op het vergroenen van de leefomgeving. Begin september worden buitenplanten nogmaals in de schijnwerper gezet.