25 november 2021 Meer nieuws

Van der Lubbe vertrekt bij Bloemenbureau Holland

Dennis van der Lubbe verlaat per 31 december Bloemenbureau Holland (BBH). Hij was sinds maart 2018 directeur.

Wie Van der Lubbe gaat vervangen is op dit moment nog niet bekend. De werving van een nieuwe directeur is gestart.

Team van BBH begeleiden

"In deze fase waar BBH zich in bevindt, is het belangrijk dat we een directeur vinden die het team van BBH kan begeleiden, maar die ook in staat is om onze sector met elkaar te verbinden vanuit de activiteiten die BBH doet voor de betalende supporters. Het is jammer dat Van der Lubbe heeft besloten een andere richting te kiezen, echter de basis die in de afgelopen jaren is neergezet geeft ons een goede uitgangspositie om op door te ontwikkelen", aldus bestuursvoorzitter Marco van der Sar.

Professionalisering van consumentenmarketing

Van der Sar benadrukt dat Van der Lubbe de afgelopen jaren heeft bijgedragen aan de professionalisering van BBH op het gebied van consumentenmarketing. "Naast de effectieve campagnes die positief scoren en bewezen rendement opleveren, zijn consumentenacties uitgerold met veel kwekers, kopers en retailers in verschillende landen. Daarnaast zijn er talloze campagnes geweest en hebben we EU subsidies kunnen inzetten."

Nieuwe functie Van der Lubbe

Vanaf volgend jaar begint Van der Lubbe als Europees marketing directeur voor een startup op het gebied van corporate wellness. Van der Lubbe: "Ik ben erg trots op het team van het Bloemenbureau en alles wat zij de laatste jaren hebben weten te bereiken. De uitdaging voor de organisatie ligt nu vooral in het creëren van meer verbinding met onze achterban en de rest van de sector, door aan de belanghebbenden goed te laten zien wat BBH doet en bereikt."

Bloemenbureau Holland

BBH is een stichting opgericht door de sierteeltsector met als doel consumenten te verleiden om meer bloemen en planten te kopen. De afgelopen jaren werkte BBH aan consumentenpromotie, marketingtools, shopper activatie en het meten van effecten van campagnes.

Inspelen op consumentenbehoeftes

In samenwerking met kwekers en exporteurs speelt het Bloemenbureau in op consumentenbehoeftes en ontwikkelt activiteiten om deze om te zetten in aankoop van bloemen en planten. Komende jaren bouwt BBH dit verder uit in samenwerking met de sector, zodat consumenten meer gaan besteden aan bloemen en planten.