11 september 2018 Meer nieuws

Unieke samenwerking Fleurop en twee kwekerscollectieven

Door het ‘Nationale Burenboeket’ in het leven te roepen, hopen Fleurop Interflora Nederland en de kwekerscollectieven van seizoensbloemen en alstroemeria een boost te geven aan de verkoop van een boeket met in ieder geval de bloemen dahlia, violier en alstroemeria.  

Zaterdag 22 september is het Burendag. Dat hebben de twee kwekerscollectieven en Fleurop het Nationale Burenboeket bedacht. Jeroen de Zwart, directeur van Fleurop: “Het Nationale Burenboeket is ideaal bij kennismaking of om je dank en waardering voor je buren te tonen.” Het boeket is vanaf volgende week tot en met 23 september te koop in de webshop van Fleurop. Het kost 19,95 euro en van elk Burenboeket dat via Fleurop.nl verkocht wordt, komt € 2,50 ten goede aan het Oranjefonds.

Direct stukje afzet

Volgens Jacqueline Doornekamp van de conceptfactory, die namens de kwekerscollectieven van seizoensbloemen en alstroemeria’s aan de promotie van deze bloemen werkt, is het voor het eerst dat productspecifieke promotie in samenwerking met Fleurop wordt opgepakt. Ook is het voor het eerst dat de productgroepen seizoensbloemen en alstroemeria zo nauw met elkaar samenwerken. Doornekamp: “Normaal gesproken richten we ons met promotie van bloemen op het inspireren van de bloemist en de consument. Zij hebben dan de vrij hand daar iets mee te doen of niet. Met het burenboeket creëren we voor bepaalde bloemen direct een stukje afzet naar de consument. We weten zeker dat dahlia, violier en alstroemeria door de Fleurop-bloemisten in dit burenboeket worden gedaan.” Door deze samenwerking wordt een extra verkoopmoment voor bloemen gecreëerd. Na afloop van Burendag wordt volgens Doornekamp het effect geëvalueerd en gekeken naar eventuele vervolgsamenwerkingen met Fleurop.

Om het Nationale Burenboeket van Fleurop meer bekendheid te geven is een consumentgerichte pr-campagne gestart. Dat gebeurt middels persberichten naar de consumentenmedia.

Initiatiefnemers

Burendag wordt jaarlijks op de vierde zaterdag in september georganiseerd door het Oranje Fonds en Douwe Egberts. Het uitgangspunt is dat buurten leuker, socialer en veiliger worden als buren elkaar ontmoeten en zich samen inzetten voor hun buurt.