24 januari 2020 Meer nieuws

‘Modern’ logo voor Kom in de Kas

Kom in de Kas verfrist zijn uitstraling. Met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Deze passen goed bij een innovatieve sector en geeft het evenement een moderne uitstraling, aldus de organisatie.

Al vele jaren heeft Kom in de Kas niets te klagen over het aantal bezoekers dat op het evenement afkomt. Echter een belangrijke doelgroep ontbreekt: de stedelingen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. In deze groep zitten de studenten, de jonge talenten, gezinnen én de opiniemakers. De mensen die het meest kritisch naar de herkomst van hun voedsel kijken, de publieke opinie bepalen én potentiële werknemers. Om deze doelgroep te bereiken is gekozen voor een nieuwe campagne én een nieuwe huisstijl die het innovatieve karakter van de sector benadrukt.

Kleuren van het logo

In het logo komen alle elementen die voor de glastuinbouw van belang zijn terug. De punt van het kasdek met daaronder het geel van het zonlicht. De zijkanten met blauw voor de contouren van de kas en de blauwe kleur van water en lucht. Ten slotte in het midden de plant in groen. Er is gekozen voor heldere, frisse en moderne kleuren.

Kom in de Kas 2020

Bij de komende editie van Kom in de Kas is de nieuwe huisstijl in alle regio’s zichtbaar. Ook de website wordt in een nieuw jasje gegoten; deze komt medio februari online.

Kom in de Kas 2020 vindt plaats in het weekend van 4 en 5 april en wordt dit jaar voor de 43e keer georganiseerd. In zo’n twintig regio’s zetten ondernemers de deuren van hun kas open voor het publiek. Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door Glastuinbouw Nederland, GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Interpolis en Rabobank.