7 juli 2020 Meer nieuws

Meer geld naar Bloemenbureau Holland

Omdat de cijfers van veiling Royal FloraHolland meevallen, wordt het budget van Bloemenbureau Holland (BBH) naar boven bijgesteld naar 14 miljoen euro. Eerder leek het te blijven bij 8 miljoen, waardoor een deel van de promotie dreigde te vervallen.

“Dit is goed nieuws voor de sector", aldus managing director van BBH Dennis van der Lubbe. “Nadat we het promotiebudget vanwege de dramatische omzetontwikkeling eerder tot 8 miljoen moesten halveren, kunnen we het nu weer met 6 miljoen bijstellen tot een totaal budget van 14 miljoen. Hierdoor is het mogelijk een aantal van de geplande campagnes alsnog uit te voeren.”

Bloemenbureau Holland ‘zat niet stil’

Van der Lubbe is tevreden. “We kunnen weer hard aan de slag met de projecten die we vorig jaar al hadden gepland. Ondanks de onzekere periode heeft het Bloemenbureau zeker niet stil gezeten. Zo speelden we een coördinerende rol in de opvallende sierteeltactie ‘Samen tegen eenzaamheid bij ouderen’. Ook rolden we in zeer kort tijdsbestek de succesvolle Let Hope Bloom-campagne uit, waar consumenten erg positief op hebben gereageerd.”

Extra: 'Fill the distance with beauty'

Nu ontwikkelt BBH samen met de sector de extra campagne ‘Fill the distance with beauty’. Deze campagne motiveert consumenten om meer bloemen, kamer- en tuinplanten te kopen. BBH heeft hierin een wervende rol op zich genomen door partijen te benaderen en is dan ook de verbindende factor tussen de deelnemers. Van der Lubbe: “We hebben genoeg te doen voor 2020 en staan klaar voor een vliegende start in 2021.”