7 februari 2020 Meer nieuws

FloraHolland zet vragen 100 procent digitaal op een rij

Royal FloraHolland gaat er met haar project '100% Digitaal' voor zorgen dat eind dit jaar alle aanvoer voor de directe handel via Floriday en haar digitale kanalen gaat lopen. FloraHolland zet voor kwekers en kopers veelgestelde vragen en antwoorden op een rij.

Op een speciale pagina op haar website heeft FloraHolland de vragen en antwoorden gezet. Ook is er een onderdeel op de site van Floriday ingericht speciaal voor kwekers en voor kopers.

Veel voordelen

Royal FloraHolland is ervan overtuigd dat de digitaliseringsslag veel voordelen voor de sector gaat opleveren en dat het nieuwe mogelijkheden biedt om transacties tot stand te laten komen. Ook voldoet FloraHolland hiermee aan de aangescherpte financiële wetgeving.

Voor kwekers betekent dit dat zij hun aanbod voor de directe handel online moeten hebben staan op Floriday of in een softwarepakket dat is gekoppeld met Floriday. Voor kopers betekent dit dat zij alle orders via de digitale kanalen FloraMondo en FloraXchange plaatsen.

Handmatig invoeren niet meer mogelijk

De overgang naar honderd procent digitaal houdt ook in dat de Connect-EAB zoals men nu kent gaat verdwijnen. Het door kwekers invoeren van handmatige orders voor kopers, is straks niet meer mogelijk. Andersom; directe handel zal altijd online geïnitieerd moeten worden vanuit de koper, gebaseerd op het aanbod dat een kweker online heeft staan.