16 april 2019 Meer nieuws

Fair Flora zet in op influencers

Fair Flora, een bloemen- en plantenlabel dat transparantie biedt over de ecologische footprint van bloemen en planten, gaat vaker bloggers en online influencers inzetten om via social media consumenten te laten weten van het duurzaamheidslabel.

Fair Flora heeft onlangs zelf verschillende influencers in Nederland en België benaderd omdat ze verwacht dat bloggers en online influencers een belangrijke rol spelen in de groeiende populariteit van Fair Flora. Niet alleen werden verschillende planten persoonlijk langs gebracht bij deze mensen, maar ook werd het verhaal achter Fair Flora verteld.

Volgers bereiken

Volgens Fair Flora lieten daarna verschillende interieurs- en duurzaamheidsbloggers de afgelopen weken online weten enthousiast te zijn over de producten van Fair Flora. Hierdoor hebben veel van hun volgers ook kennis gemaakt met de eerlijke en duurzame planten en bloemen.

Naamsbekendheid

Door dit succes wil Fair Flora deze vorm van marketing vaker gaan inzetten. Uiteindelijk moet het Fair Flora vooral naamsbekendheid opleveren, zo geeft Nathalie Van Wijkvliet van Fair Flora aan. “Fair Flora is relatief jong en bestaat pas iets meer dan een jaar. Geen enkele influencer kende ons, dus dan kun je er wel van uitgaan dat dit ook geldt voor veel van hun volgers.” Haar club meet maandelijks het online bereik van Fair Flora en dat groeit, voornamelijk op Instagram, zo geeft ze aan. Ook vragen steeds meer consumenten waar ze de Fair Flora-producten kunnen kopen.