31 maart 2020 Meer nieuws

Extreme drukte bij Topbloemen.nl

Topbloemen.nl komt om in de bestellingen na het starten van de actie ‘steun de lokale bloemist’. Vier tot vijf keer het gebruikelijke aantal bestellingen en een onbereikbare klantenservice is het resultaat. De gratis bezorging is stopgezet om het eigen succes wat te temperen.

"Dit hadden we in onze stoutste dromen niet verwacht", zegt Topbloemen-CEO Edwin van Arkel. De stroom bestellingen kwam op gang na het schrappen van de bzorgkosten en de oproep om de lokale bloemist te steunen. Die leveren de boeketten voor Topbloemen.nl. Omdat klanten ook telefonisch bestellen, raakte de klantenservice overbelast. 

'Geweldig uitgepakt'

Van Arkel vindt het 'ontzettend gaaf' dat de oproep 'geweldig is uitgepakt'. De order blijven volgens de CEO instromen. Daardoor kan het bedrijf de leveringsdatum niet meer garanderen en Topbloemen vraagt om coulance. Het roept nu op gespreid te bestellen en om zoveel mogelijk te mailen in plaats van te bellen.