24 maart 2020 Meer nieuws

Extra promotie voor tulpen

Tulpen Promotie Nederland (TPN) voert een extra promotiecampagne richting consument. Er verschijnen in dagbladen, lokale nieuwsbladen en grote publieksbladen als Vriendin en Margriet artikelen over de tulp als ideale paasbloem.

Daarmee worden miljoenen mensen bereikt. TPN heeft tevens samenwerkingen met influencers opgezet. Vanaf 23 maart laten zij zien hoe tulpen hun interieur in paassfeer brengen. Het aantal volgers van de influencers met verschillende interieurstijlen varieert van 15.000 tot ruim 170.000.

Tuinprogramma’s op tv

Tulpen in veel verschillende kleuren en vormen zijn eveneens te zien in de populaire tv-programma’s Eigen Huis & Tuin (28 maart op RTL 4) en De Grote Tuinverbouwing (28 maart en 4 april op SBS6). In het laatstgenoemde programma wordt de bloem in vier verschillende interieurs toegepast. Via de Facebookpagina (meer dan 115.000 volgers) en het Instagramaccount (meer dan 10.000 volgers) van De Grote Tuinverbouwing is er tevens bijzondere aandacht voor tulpen.