27 maart 2020 Meer nieuws

Extra consumentencampagne snijbloemen

Bloemenbureau Holland is vandaag 27 maart een extra campagne gestart om bloemen bij de consumenten onder de aandacht te brengen. Onder het motto 'Let Hope Bloom' wil het bureau hoop verspreiden, met als neveneffect dat misschien meer bloemen worden gekocht als de regels dat nog toestaan.

Voor het bloemenkunstwerk waren ruim 200.000 stelen van verschillende bloemen nodig. "Die hebben we gekocht", zegt directeur Dennis van der Lubbe van Bloemenbureau Holland (BBH), "vanwege het drama met de doorgedraaide bloemen en de commotie die daardoor ontstond." De directeur hoopt dat elementen uit de campagne viraal gaan, in de positieve zin van het woord. "We ondersteunen deze campagne de eerste weken zelf actief. Daarna hopen we dat het blijft lopen." Onduidelijk is wat het BBH nog kan doen, de komende tijd. "Wij zijn voor de financiëring afhankelijk van de omzet van de veiling. Het is duidelijk dat die er de komende tijd anders uitziet." 

Dutch Flower Group

Een team van 20 personen maakte het kunstwerk, met in achtneming van alle veiligheidsmaatregelen. De productie vond plaats op een oppervlakte van vijftig bij tachtig meter, op het terrein van de Dutch Flower Group. Kwekers van de DFG boden logistieke en praktische medewerking. Vanaf vandaag loopt de consumentencampagne ‘Let Hope Bloom’ in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Dankbaarheid en troost

Idee achter de campagne is dat bloemen volgens het BBH een krachtige symboliek hebben en dat ze de internationale taal van liefde en vriendschap, van dankbaarheid, steun en troost spreken. 'En van hoop. Daarom brengen we juist nu een boodschap met bloemen. Of je ze nu in huis kunt halen of niet, het zijn sprankjes hoop in deze heftige tijd', licht BBH toe.

Bloemenfiguren

De campagne bestaat uit video en foto’s van twee gigantische bloemenfiguren met daarin de boodschap ‘Let Hope Bloom’ in bloemenletters. 'Hiermee willen we laten zien dat bloemen er altijd zullen zijn en willen we hoop geven aan de landen en mensen die sterk worden getroffen. Iedereen kan deze bloemenboodschap delen via social media met de universele hashtag #lethopebloom', aldus BBH in het bericht naar aanleiding van de start van de campagne. Van der Lubbe: "We hopen dat iedereen die iets met bloemen doet, die hashtag blijft gebruiken."

Alle kanalen

Het bureau voert de campagne via alle gangbare kanalen: online, social media, radio en advertenties. Ook via eigen Instagram, Facebook, YouTube en de website zijn de uitingen te vinden. De campagne loopt in ieder geval de komende drie weken met actieve ondersteuning vanuit BBH. Kwekers, handelsbedrijven en verkooppunten van bloemen worden voorzien van de beeldmaterialen om in te zetten op hun eigen kanalen. Wie niet wil wachten, kan ze hier vinden.