24 juni 2022 Meer nieuws

Collectieve leliepromotie veilingaanvoerders

Collectieve leliepromotie keert terug. Dat is het resultaat van de stemming tijdens de productdag voor lelieaanvoerders van Royal FloraHolland, donderdag op de Floriade.

Van de aanwezige lelie-aanvoerders - goed voor 83 procent van de omzet - stemde driekwart vóór promotie. "Een prachtige uitslag, wat mij betreft. Als promotiecommissie mogen we hier echt trots op zijn, zeker als je bedenkt waar we vandaan komen. Het afgelopen jaar hebben we met allerlei belanghebbenden rond de tafel gezeten ten behoeve van de planvorming. Daar hebben ze vandaag hun handtekening ondergezet. En daar ben ik echt super trots op", zegt projectleider Vivien Zweekhorst van Productspecifieke Promotie van Royal FloraHolland.

Promotieplan 2022-2025

Vanaf 2007 zijn er vanuit het collectief activiteiten ingezet om de lelie op het netvlies te houden, maar door het teruglopende draagvlak werd de samenwerking ontbonden. Vorig jaar kwam de productcommissie met het plan om weer tot een promotiecollectief te komen. De positieve stemming leidde tot een nieuw promotieplan 2022 – 2025.