24 augustus 2021 Meer nieuws

Bloemen en planten blijven belangrijk bij lockdowns

Consumenten blijven bloemen en planten belangrijk vinden tijdens lockdowns wegens corona. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Bloemenbureau Holland.  Het onderzoek richtte zich op consumenten in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk en werd in juni uitgevoerd.

Het was een herhaling van het onderzoek uit februari 2021. Het eerste onderzoek naar ‘Wat doet Covid-19 met consumenten van bloemen en planten?’ is uitgevoerd in oktober 2020.

Vergeleken met het tweede onderzoek eind februari 2021 is er meer waardering voor bloemen en planten in combinatie met de thuiswerkplek. Er worden meer bloemen en planten thuisbezorgd en bij anderen.

Meer bezorging

Sinds de coronacrisis begon heeft 26% van de ondervraagden voor het eerst bloemen en 25% voor het eerst planten online gekocht. Een kleine stijging ten opzichte van de meting in februari. 31% liet bloemen thuis bezorgen sinds het begin van de crisis en 28% deed dit met planten. Ook dit is een lichte stijging. 27% van de ondervraagden laat vaker bloemen bij anderen bezorgen dan voor de pandemie, voor planten is dit 26%.