16 oktober 2020 Meer nieuws

‘Assortimentskennis vergroot de verkoopkansen van Amaryllis’

Gelijk met de start van het verkoopseizoen van snijamaryllis gaat ook de promotiecampagne ‘Hello it’s me: Amaryllis’ van start. Dit seizoen is er veel aandacht voor het beschikbare assortiment en de toepassingsmogelijkheden van Amaryllis voor de bloemist.

De promotiecampagne ‘Hello it’s me: Amaryllis’ is in 2019 voor het eerst geïntroduceerd, waarbij de focus ligt op assortiment én toepassing. Alhoewel de traditionele soorten en kleuren hoogtij vieren in de winter, is de vraag naar Amaryllis in de perioden ervoor en erna toegenomen volgens de promotiecommissie Amaryllis. Ze geven aan dat met name de bekendheid van het gevarieerde assortiment een belangrijke rol speelt bij deze toename.

Perfect passend in verschillende seizoenen

“We hebben een assortimentsposter ontwikkeld, met variëteiten die perfect passen bij het moment van de verschillende seizoenen”, vertelt Mirjam van Etten, voorzitter van de promotiecommissie Amaryllis. “Zo zien bloemisten in één oogopslag wat hun mogelijkheden zijn voor de herfst, winter en vroege voorjaar. Op de website staat een nog grotere greep uit het assortiment.”

Amaryllis is vanaf oktober tot en met maart goed verkrijgbaar in een grote variatie kleuren, vormen en maten. De assortimentsposter (foto onder) wordt verspreid via verschillende groothandels en Duitse bloemistenvakbladen en is te downloaden via de website.

Inspiratie delen

In uitgaven van bloemistenvakbladen BLOOMs Praxis (Duitsland) en De Pook (Nederland) verschijnen de komende maanden inspiratiepagina’s, waarbij de verkoopkansen van Amaryllis worden vertaald naar boeketten en arrangementen. Ook via sociale media en de website wordt inspiratie gedeeld.

Shopperactivatie

In samenwerking met FleuraMetz en Bloemenbureau Holland worden in november en december activatieprogramma’s in Nederland en Duitsland opgezet om bloemisten én consumenten aan te zetten tot het kopen van Amaryllis.