27 juli 2017 Meer nieuws

Reclameren op productfoto vanaf 1 augustus bij FloraHolland

Sluit de productfoto niet aan bij de ingekochte producten? Vanaf 1 augustus 2017 kunnen klanten van veiling Royal FloraHolland reclameren op een onjuiste foto.

De veiling speelt zo in op de wens van klanten om representatieve productfoto's volledig op orde te hebben. Reclamaties handelt de veiling op dezelfde wijze af als productreclamaties. 



Meer controle en begeleiding bij productfoto's
De veiling breidt de controle op productfoto's uit en begeleidt aanvoerders actief om dit op orde te krijgen. Vóór het veilen worden steekproeven genomen. Klopt de foto niet? Dan wordt de partij achteraan geveild. Daarnaast komt er met een symbool of tekst een vermelding op de klok. Dit wordt in eerste instantie getest bij kalanchoë en pothortensia. De ervaringen wordt gebruikt om het beleid aan te scherpen. Hierna volgt de uitrol over alle productgroepen.


Geldigheidsduur van een foto
Een klant wil niet alleen een representatieve productfoto, maar wil ook weten wanneer de foto gemaakt is. De veiling gaat onderzoeken of dit getoond kan worden aan de klant. 
Daarnaast wil FloraHolland de geldigheidsduur van foto's terugbrengen. In samenspraak met de betrokken FPC's gaat ze hiermee experimenteren bij snijhortensia en phalaenopsis. 


Bij beeldveilen is een foto onmisbaar
Met representatieve foto's spelen aanvoerders niet alleen in op de grootste wens van de klant, zij gaan ook mee in de verdere digitalisering. 
Dit jaar neemt FloraHolland een stap richting landelijke virtuele klokken: beeldveilen bij planten. Daarbij is een representatieve foto onmisbaar. Klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat de foto identiek is aan de partij op de klok.